עכשיו בעטרת ביטוח: דואגים לעתיד הילדים

אחד הנושאים שמטרידים כל זוג הורים צעיר (וגם כאלה שכבר מנוסים), הם סכומי הכסף האדירים שאנו נדרש  להוציא במהלך חיינו על מנת לספק לילדינו חיים טובים ועתיד מבטיח. לכולנו ברור שביום בו הילד או הילדה שלנו יגדלו, ויגיעו אלינו נרגשים לספר שהם מתחתנים, או התקבלו לתוכנית לימודים נחשקת בארץ או בחו"ל, אנחנו נשמח בשבילם – וכיצד נוכל לעזור להם לממן את כל זה?ֿ

למעבר למחשבון חיסכון לחצו

מומלץ להתחיל לחשוב  על החיסכון כבר בשלב האולטרסאונד. אבל גם אם לא פתחתם תכנית חיסכון ביום שבו הבליח התינוק שלכם לאוויר העולם, עדיין אפשר וכדאי לתקן. על כך נאמר, שעדיף מאוחר..

בבואנו לחשוב על מטרת החיסכון שלנו, קחו בחשבון שאין החזר השקעה בילדים שמחזירה את עצמה טוב יותר מאשר התשלום על השכלה גבוהה ולימודים. לכן – אם אתם לא יכולים לפתוח מספר תוכניות חיסכון, כדאי שתתמקדו בהפרשת חלק מההכנסות לטובת מימון לימודים גבוהים לילדכם, ולא, למשל, לחיסכון לדירה. נכון שרכישת דירה היא אחת מהעסקאות הגדולות שאדם עושה בימי חייו, אולם כושר השתכרות והצלחה בלימודים יעזרו לילדיכם לעזור לעצמו הרבה יותר מהנכס שתרכשו עבורו.

האופציה העדיפה היא פתיחת תכנית חיסכון לכל ילד שנולד, עם הגיחו לאוויר העולם. לשם מימון תואר ראשון, על כל ההוצאות הנלוות, אנו נדרש ל 22 אלף שקלים בממוצע לשנה  שהם מעל ל-66 אלף שקלים במשך 3 שנים, כולל הוצאות מגורים, מחיה וכו'.

במקרה שהתחלנו לחסוך מהיום הראשון, עד שהילד בן 22 (הגיל שבו בד"כ מתחילים בלימודים  גבוהים בישראל), נצטרך להפריש מדי חודש כ-160 ₪ לטובת מטרה זו. במקרה שהתחלנו לחסוך כשהילד בן 6, הרי שיש לנו 192 חודשים לחסוך, ונצטרך לחסוך כ-250 ₪ מדי חודש (לפי הנחת תשואה של 4% לשנה).

מדובר בסכומים לא מבוטלים לכל הדעות, אולם אם נרצה לממן השכלה איכותית לילדינו – פחות מזה פשוט לא יספיק. זכרו שעוד צעצוע, ארוחה במסעדה או בגד ממותג אולי ישמחו את ילדיכם בטווח הקרוב, אבל לא יסייעו לו להצליח בחייו הבוגרים. לכן עדיף כבר בשלב מוקדם לחשוב על סדר העדיפויות המשפחתי ולקדש את החיסכון ללימודים.

פנינו לכפיר סרוסי המומחה הכלכלי שלנו מעטרת פז עפולה שהוסיף:  מטרת החיסכון היא לצבור כסף לעתיד, לשמר את ערכו ואף להוסיף עליו עם הזמן. עמלות גבוהות ולא מוצדקות יכולות לשחוק ואף לפגוע משמעותית ברווחים שלכם. אם ותקבלו את העמלות שהגוף החוסך מכתיב לכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים 30-40 אחוז מהרווח על עמלות שונות ומשונות. ולכן בדקו אפשרות לפתוח תכנית חיסכון  בגופים אחרים ולא  להסתמך רק על הבנק בנוסף כשיש טווח השקעה ארוך כדאי ורצוי לחשוב על השקעה במסלול המשלב מניות על מנת להגדיל את תוחלת התשואה לאורך הזמן.

למעבר למחשבון לחסכון לילדים

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן