שינויים בביטוחי בריאות בעקבות הרפורמה 2016

תפקיד חוק הבריאות הממלכתי , להבטיח לכל אדם במדינה טיפול בריאותי הולם, ללא קשר לאפשרויותיו הכלכליות.

בנוסף התקבל על ידי הכנסת חוק זכויות החולה . חוק זה מבהיר את האחריות של המערכת ושל הרופא לבריאות האזרחים, וקובע את סל הבריאות, שבו מפורטים התרופות והטיפולים המגיעים לחולים. הסל מתעדכן מדי שנה.

במדינת ישראל יש 4 קופות חולים:

קופת חולים לאומית

קופת חולים כללית

קופת חולים מכבי

קופת חולים מאוחדת

כל הקופות הם ארגונים רפואיים, הפועלים על מנת לספק שירותי רפואה לציבור. חשוב להדגיש כי חוק ביטוח בריאות קובע כי כל אזרחי המדינה זכאים לקבל שירותי רפואה, מאחת מארבע קופות החולים. כלומר – כל אזרח במדינה שייך לאחת מקופות החולים, כאשר ניתן, בהתאם לחוק, לעבור מדי פעם מקופה לקופה.

בכל קופות החולים ניתן לרכוש ביטוחי בריאות משלימים, המעניקים כיסויים נוספים מעבר לסל השירותים שמגיע לכל אזרח (אשר נקבע במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי). כל אזרח המשלם לקופת החולים (תשלום נמוך וסמלי מדי חודש) רשאי לקבל שירותים רפואיים, תרופות וטיפולים.

את מס הבריאות שאנו משלמים לביטוח הלאומי, מקבלות קופות החולים מהמדינה וכך מתאפשר לכל אחד מאיתנו לקבל שירותי רפואה במחירים מסובסדים. נכון להיום, שירותי בריאות כללית היא הקופה הגדולה בישראל כשאחריה מדורגת מכבי, מאוחדת ולאומית.

מה לא כוללים שירותי הבריאות של קופות החולים?
שירותי הבריאות של קופות החולים הם מקיפים ומגוונים. אם תרצו ללכת לרופא משפחה, רופא עיניים, רופא ילידם וסוגי רופאים נוספים – תוכלו לעשות זאת בעלות נמוכה. אך עם זאת, קיימים תחומים לא מעטים שאינם מכוסים על ידי קופות החולים ויש לרכוש אותם כחלק מסל של שירותי בריאות משלימים.

כל קופת חולים פיתחה לעצמה סל שכזה, המציע לחבריה לקבל תרופות וטיפולים רפואיים שאינם נכללים בסל הבריאות הממלכתי. עבור השירותים המשלימים גובות קופות החולים תשלום חודשי נוסף, אותו משלם כל אדם מחשבונו הפרטי ולא דרך המדינה.

להלן רשימת טיפולים וכיסויים שאינם חלק מסל הבריאות אותו מקבלים הלקוחות בקופות החולים השונות (יש לציין כי בכל קופת חולים הרשימה היא שונה):

אשפוז לניתוח או לביצוע פעולות כירורגיות בבית חולים פרטי, רופא מנתח בבית חולים, אחות פרטית בבית חולים, הבראה לאחר אשפוז, ניתוחים וטיפולים מיוחדים בחו"ל, אבחון וטיפול בחולי לב, התייעצות אצל מומחים, הפרייה חוץ גופית, בדיקות גנטיות ובדיקות במהלך הריון, הבראה לאחר לידה, טפולים בהתפתחות הילד, טיפולי שיניים, רפואה משלימה, חיסונים למטיילים בחו"ל, תרופות שאינן בסל הבריאות הממלכתי ועוד.

השוואת מחלות קשות
השוואת פוליסות בריאות ישן מול חדש
השוואת תרופות


צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן