מדריך ביטוח רכב

בעולם של היום, המתקדם בקצב מהיר ודינאמי, כאשר כמות הרכבים על הכביש הולכת וגדלה והפשע גובר על אוזלת ידה של המשטרה עלינו להגן על עצמנו ועל רכושנו בכל דרך כשרה שעומדת לרשותנו, בראש ובראשונה באמצעות ביטוח. במדריך זה נעסוק בתחום אחד הדואג לבטחוננו ובטחון רכושנו: ביטוח רכב.
מדוע אני זקוק לביטוח רכב ?
מובן שכל נהג אחראי להיות זהיר בזמן הנהיגה שלו על הכביש, אולם תאונות קורות – אם באשמת רשלנות, התעלמות מהוראות בטיחות או בשל ביטחון עצמי מופרז. אנחנו נחשפים לנתונים ולעובדות בצורה קבועה – כמעט בכל יום אנחנו מתוודעים למידע חדש על תאונות דרכים מהתקשורת – טלוויזיה, עיתונות כתובה ואינטרנטית או מהרדיו. לאור הנסיבות המצערות והמציאות בה אנחנו חיים, החליטה המדינה לספק אמצעי לנפגעי תאונות דרכים לקבל את הפיצויים המגיעים להם ולאחראים לתאונות אמצעי לתשלום מסודר – ביטוח רכב.
לפי ההגדרות בחוק, ביטוח חובה נועד לכסות נזקים לנפגעי תאונות דרכים: נהג הרכב, הולכי רגל, נוסעים ברכב ואנשים הנמצאים ברכבים אחרים המעורבים בתאונה.
כיצד מטפלים בנזקי רכוש ?
למרות שלפי החוק בעל רכב לא מחויב ברכישת פוליסת ביטוח מלבד ביטוח חובה לרכב, כל נהג זהיר מעדיף לרכוש ביטוח נוסף, שיכסה את ההוצאות גם במקרה שיצטרך לפצות עבור נזק שנגרם בתאונה לרכוש השייך לאדם אחר (ביטוח צד ג'). בנוסף קיים גם ביטוח הנועד לכסות נזקים שנגרמו לרכב עצמו – ביטוח מקיף.
עם עליית מחירי הרכב הופך נושא הרכישה לדבר יקר במיוחד, לכן חשוב לזכור כי ביטוח רכב נוסף יכול, בעת הצורך, לכסות לא רק תאונות דרכים ישירות, אלא גם נזק היכול להיגרם כתוצאה מפגיעות ברכב לדוגמה: שריפה, התחשמלות, גניבה, פגיעה מכוונת ועוד.
אל לנו לשכוח כי תופעת גניבות הרכב בישראל מהווה גורם חשוב לפגיעה בכלי רכב פרטיים ומסחריים.
התנהלות תחום ביטוח רכב בישראל
ביטוח רכב בישראל מסתמך על פוליסה תקנית אשר אתה אישר המפקח על הביטוח ולחברות הביטוח יש את הזכות להרחיב את הפוליסה אך הם אינן יכולות להקטין את הכיסוי בפוליסה הבסיסית אותה קבע ואישר המפקח על הביטוח.
ההרחבות המקובלות בתחום ביטוח רכב בישראל הן:
o שירותי גרירה
o שירותי רכב חליפי במקרה תאונה וגניבה
o ביטוח שמשות
צעדים לפני רכישת פוליסה
מספר שלבים חשובים עליהם חשוב לעבור:
o סוג הביטוח בו אנו מעוניינים ומחירו המוערך בהתאם לתנאים בהם אנו נמצאים כעת ולרכב בבעלותנו.
o סקר שוק: אילו חברות ביטוח ישנן בנמצא ומהן פוליסות הביטוח אותן הן מוכרות.
o לאחר בחירת תוכניות וחברות מתאימות, נוכל לעמוד על ההבדלים הדקים בין פוליסות הביטוח השונות המוצעות..
o במרבית המקרים מוצעות תוספות והרחבות שונות לפוליסות הביטוח הבסיסיות. סעיפי הרחבה אלו הינם חשובים ביותר ויכולים להעניק למבוטח כיסויים חשובים נוספים, לעיתים תמורת תוספת תשלום.
חישוב עלות פוליסת ביטוח מקיף
לפני שנים רבות עלות ביטוח מקיף בישראל חושבה לפי אחוז מסוים משווי הרכב , אך כעת ביטוח מקיף מחושב ע"פ פרמטרים רבים ושונים למשל עלות ביטוח מקיף למכונית מסוג במוו בשווי 60,000 ש"ח וסוזוקי בשווי 60,000 ש"ח אינו שווה והפרש המחיר בביטוח המקיף בין שתי מכוניות אלה יכול להגיע ל100% .
הסיבות לכך הן רבות אך ניתן לתת כדוגמא מספר פרטים:
עלות תיקון מכה בכנף לרכב מסוג במוו גבוהה מהותית מתיקון מכה בכנף לרכב מסוג סוזוקי.
רכב מסוג במוו גניב יותר מרכב מסוג סוזוקי.
הסיבות הן עוד רבות ושונות למשל סוג הנהגים אשר נוהגים בדרך כלל ברכב המבוטח, ניסיון חברת הביטוח עם הרכב המבוטח ועוד.
אודות ביטוח רכב

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן