תרופות בהתאמה אישית – גישות חדשניות בתחום הגנטיקה

כמה זמן חיכיתם לשמוע את הבשורה הזו? זה אולי נשמע לכם כמו מדע בדיוני, אבל לשמחתנו זו אכן המציאות!

בשנים האחרונות מתבצעות התאמות אישיות למתן תרופות בהתאמה גנטית. תרופות אלה נחשבות לעתיד העולם ורושמות הצלחה ניכרת בטיפול בסרטן.

כל אחד מאיתנו הוא יצור ייחודי ומיוחד, עם מטען גנטי שונה וגנים אחרים. השונות בגנים שלנו גורמת לנו להגיב באופן אחר למחלות זיהומיות, מחלות דלקתיות, להיות בעלי סיכון משתנה למחלות לב, לסרטן וסוכרת, ובעצם להשפיע השפעה מכרעת על כל מרכיבי הבריאות שלנו.

לפני מספר שנים, יצא לדרך פרויקט הממפה את המטען הגנטי אותו נושא כל אדם ומאפשר מציאה של מטען ייחודי של כל אחד מאתנו. עם התקדמות הפרויקט, הרפואה עברה לגישה של רפואה מותאמת אישית.

טכנולוגיה זו של תרופות מותאמות אישית, הוא תחום יחסית חדש ומתקדם בעולם התרופות, הפועל כשלוש שנים. נכון להיום, הטכנולוגיה מתמקדת בעיקר בטיפול במחלת הסרטן, שנחשבה עד לפני מספר שנים כמחלה חשוכת מרפא בחלק מסוגי הסרטן.

תהליך זה של התאמת התרופה ע"פ המטען הגנטי, כולל בדיקה המבוצעת בחו"ל ומשאבים נוספים הכוללים מימון כספי וליווי החולה בחיפוש אחרי הפתרון שיביא להחלמתו.
כיום, הליך זה אינו נמצא בסל התרופות אך בעלות נמוכה יחסית ניתן להוסיף פוליסת ביטוח המכסה את העלויות הגבוהות הכרוכות בהליך זה, ולתת סיכוי לחולים להתחיל בחיים חדשים ובריאים.

איציק שלומוביץ, מעטרת ביטוח און ליין בעפולה, בתגובה: "זו פריצת דרך! עד לא מזמן, טיפולים היו מותאמים סטטיסטית לסוג המחלה. להבדיל, במחלת הסרטן, הטכנולוגיה מאפשרת התאמת תרופה למטען הגנטי של החולה ע"פ סוג הגידול הספיציפי! ולספק את התרופות המתאימות ביותר למטען הגנטי וסוג הגידול. השאיפה בעולם הרפואה היא להיות מסוגלים להתאים אישית תרופות למחלות קשות וחשוכות מרפא נוספות".

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן