סוכן הביטוח שלך, יכול להשפיע ולשנות חיים.

במהלך ערב שגרתי, ספיר שהייתה אז בת 19 ובשירות צבאי, סבלה מקשיי נשימה חזקים. מספר בדיקות במיון ועלתה האבחנה: סרטן ריאות. הרופאים היו סקפטיים, ספיר, אז בת 19 שניהלה אורח חיים בריא וספורטיבי לא הייתה מקרה קלאסי לחולת סרטן, בטח לא בריאות. "ראיתי את הרופא שיושב מולי דומע, כאילו הוא מבשר את הדבר לבת שלו".

כעבור שבוע, ספיר נכנסה לניתוח שבו הוסר הגידול שנמצא בריאות. ״כמו כל בן אדם מצאתי את עצמי לומדת וחוקרת את הנושא כדי לקבל קצת ביטחון ולדעת מה הלאה, כמובן דבר ראשון פניתי אל גוגל-מצאתי בדיקה גנומית, שמומלץ לעשות בסרטן, בדיקה שיכולה למצא מה השינוי הספציפי שגורם לסרטן. בדיקה כזאת יכולה להגיד מה גן המטרה של הטיפול ומה הטיפול הביולוגי המתאים״ סיפרה ספיר

בדיקת פאונדיישן וואן (FoundationOne CDx), נחשבת היום לחוד החנית של הבדיקות לריצוף גנומי. הבדיקה, הנעשית על ביופסיה מהרקמה הגידולית, מאתרת את השינוי הגנומי שהתרחש בגידול ומניע את הגידול לגדול ולשגשג. הבדיקה גם מוצאת טיפול מותאם אישית וממוקד לסוג השינוי שנמצא.

הבדיקה מסייעת לרופאים לבחור מבין כלל הטיפולים האפשריים את הטיפול היעיל ביותר כנגד הסרטן הספציפי שזוהה בבדיקה, ולהתאימו למטופל,  בהתאם למאפיינים הספציפיים והייחודיים לו. בתוצאות הבדיקה התגלתה לספיר מוטציה בשם ALK, ועם התוצאה באה הרגיעה: יש למוטציה טיפול ממוקד מטרה.

הדס היקרי מעטרת ביטוח אונליין: "כסוכנת ביטוח, אני מחויבת להציע לכל לקוח שנכנס אלי למשרד, את הביטוח שמכסה תרופות מותאמות אישית וכולל גם כיסוי לבדיקה הגנומית. בעקבות הניסיון המקצועי שלי אני חושבת שהבדיקה הזו היא דלת לכל חולה להארכת חיים, ואני ממליצה לכל לקוח לדאוג לרכוש את הכיסוי הנדרש.

"הבדיקה של פאונדיישן מאפשרת לגלות שינויים גנטיים ולהתאים את הטיפולים הקיימים שיכולים להאריך את חיי המטופל ", סיכמה הדס.

"אין ספק שרפואה מותאמת אישית היא פני העתיד", כך קובע פרופ' איתן פרידמן, מנהל היחידה לאונקוגנטיקה בשיבא. " למרות שבני האדם דומים מאוד זה לזה מבחינה גנטית, ישנם הבדלים מאוד משמעותיים הן מבחינת הסיכוי שלהם להגיב לטיפול, הן מבחינת הסיכון לפתח תופעות לוואי לטיפול והן מבחינת ה-DNA האישי שהם מקבלים מהוריהם".

בדיקה זו, נעשית כיום על בסיס פרטי ואין ספק שתהיה חלק בלתי נפרד מההערכה מהו הסיכוי של אדם שחלה בסרטן לשרוד, וזה אחד הדברים שנלקחים בחשבון ברכישת ביטוח. המבטחים והאנשים שעובדים בביטוח הם חלק בלתי נפרד מההתמודדות בזמן המחלה. כיום יש כיסוי במרבית הפוליסות לבדיקות רפואה מותאמת אישית, הסוכנים הם המקור אליו חולה סרטן יפנה כדי לדעת מה הזכויות שלו ובמקרים כאלה, זכויות אלה מצילות חיים והעצה שסוכן הביטוח ייתן היא משמעותית מאוד ומשנה חיים.

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן