הקשר בין 'נתיב פלוס' נסיעות משותפות, ביטוח, ולמה זה הכי משתלם לנו?

החל מיום ראשון הסדרי תנועה חדשים בנתיב התחבורה הציבורי והשיתופי 'נתיב פלוס' בכביש 2 (כביש החוף) לכיוון דרום. הנסיעה בו כנתיב תחבורה ציבורי ושיתופי תחול רק בין 06:00 בבוקר ל-22:00 בערב. בשאר השעות תותר הנסיעה בנתיב לכל כלי הרכב, ללא הגבלה במספר הנוסעים. נתיב פלוס' הוא נתיב ייעודי, השם נבחר כדי להדגיש את מהות המהלך ויתרונותיו – האפשרות לנסוע יחד ולהגיע מהר יותר למקום העבודה ובחזרה הביתה. המטרה של "נתיב פלוס" היא לתת מענה לעומס הרב בכבישים באמצעות העלאת מקדם המילוי ברכב הפרטי (מספר הנוסעים ברכב) תוך שימוש בנסיעה שיתופית "קארפול" שיצרה בז גדול ברשתות החברתיות. משרד התחבורה מעודד נסיעות שיתופיות במגוון אפשרויות, החל משימוש באפליקציות קיימות דרך התארגנויות יזומות בקבוצות הוואטסאפ וברשתות החברתיות ועד להקשר עם אזורי התעסוקה הראשיים.

עשרות נהגים ברשתות הוטרדו מנושא הביטוח החובה והאם הוא תקף בנסיעות משותפות? פנינו ליצחק שלומוביץ' הבעלים של 'עטרת ביטוח און ליין' שיעשה לכם סדר בבלאגן:

ראשית, אקדים ואומר שביטוח חובה אכן תקף בנסיעות משותפות.

  1. פוליסת ביטוח חובה לרכב פרטי מחריגות באופן מפורש הסעה תמורת תשלום, וכן כל שימוש ברכב למטרות עסקיות ומסחריות.
  2. על מנת לעודד נסיעות משותפות, כבר בשנת 2017 נקבע כי ביטוח לרכב בו מתבצעת נסיעה שיתופית תקף לכל הנוסעים ברכב. לכן אין צורך ברכישת ביטוח חובה מיוחד עבור מכוניות בהן מתבצעות נסיעות שיתופיות אבל זה לא שולל את האפשרות שהשימוש ברכבכם לנסיעות משותפות עלול ליצור צרכים נוספים בביטוח המקיף אפילו גם לחסוך בעלויות סיכם יצחק  שלומוביץ'.  

עוד בנושא, משרד התחבורה מעודד נסיעות שיתופיות במגוון אפשרויות, החל משימוש באפליקציות קיימות דרך התארגנויות יזומות בקבוצות הוואטסאפ וברשתות החברתיות ועד להקשר עם אזורי התעסוקה הראשיים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב בנושא וציין: הנתונים מלמדים על שיפור והתייצבות הדרגתית של הנסיעה בנתיב פלוס. "אני בטוח שעם יישום השיפורים החדשים נוכל לצפות בהמשך המגמה החיובית של נתיב פלוס", אמר השר. "מאז פתיחת נתיב פלוס נשברו שיאים במספר הנסיעות השיתופיות באמצעות האפליקציות הייעודיות השונות, והיד עוד נטויה.

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן