הבית שלכם יקר לכם? תבטחו אותו!

תחשבו על זה רגע…כשאנו רוכשים רכב חדש, ולא משנה כמה כסף הוצאנו עליו, הדבר הראשון שאנו חושבים ועושים הוא כמובן ביטוח. אבל כשאנחנו רוכשים בית/דירה, מסתבר שאנו לא כל כך ממהרים לרכוש פוליסת ביטוח דירה ותכולה, היתכן? הרי זהו הנכס היקר ביותר שנרכוש במהלך חיינו

יש לנו נטייה לחשוב ש"לנו לא יקרה שום דבר", מן אופטימיות ישראלית שמאפיינת אותנו, איך נתמודד במצב שכן יקרה לנו? אם יקרה אסון כמו שריפה, רעידת אדמה או חלילה מלחמה? ולצערנו, אירועים כאלה קורים מדי כמה שנים, או אז חלק גדול מאוד ממשקי הבית בישראל יעמוד בפני בעיה חמורה מאוד וחסרת מענה בתחום הדיור.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת כי רק 60% מהדירות בישראל מבוטחות, שיעור נמוך מאוד בהשוואה לביטוח רכב שכן ע"פ הלשכה, 90% מהרכבים בישראל מבוטחים בביטוח מקיף וצד ג'.  השיעור הנמוך של הדירות המבוטחות בישראל זהו נתון מפתיע במיוחד שכן זהו הנכס היקר ביותר שמחזיקה משפחה ישראלית.

שימו לב שיש לעשות בידול בין ביטוח מבנה לבין ביטוח תכולת הדירה, ביטוח מבנה זהו הביטוח שבדרך כלל הבנק מחייב עם נטילת המשכנתא (הביטוח לא כולל את כיסוי במקרה של נזק הנגרם לצד ג' במידה והביטוח נרכש באמצעות הבנק) .  ביטוח מבנה  הדירה אינו כולל  ביטוח של תכולת הדירה. בביטוח הדירה  ניתן לרכוש את הכיסויים  ביחד הכוללים את המרכיבים עיקריים: ביטוח מבנה, ביטוח התכולה, ביטוח נזקי גוף ורכוש של צד ג' – לכיסוי נזקים שנגרמו במקרים כגון אדם שהחליק במדרגות ביתך, או רטיבות בקירות של השכן שמקורה בנזילה מהמטבח שלך וביטוח חבות מעבידים לעובדת במשק הבית.

דבר נוסף שעליו עלינו לתת את הדעת הוא ביטוח דירה בבניין משותף, כאשר אנו מתגוררים בבניין משותף ולא לכל הדיירים יש ביטוח דירה וחלילה קורה אסון ויש להקים את הבניין מחדש, מה אז קורה? אם לא לכל דייר יהיה כיסוי ביטוחי או מקורות מימון פרטיים, לא ניתן יהיה להקים את הבניין, הפיצוי שיתקבל במסגרת הפוליסה גם לא יאפשר לרכוש דירה חדשה דומה באותו גודל ובאותו האזור.

הפתרון הקיים היום בשוק מאפשר לבטח גם את ערך הקרקע לדירה בבית משותף הוא  "סכום ביטוח נוסף בבית משותף", זהו פיצוי נוסף שישולם ע"י חברת הביטוח במידה וייגרם נזק המוערך ב-70% ומעלה לדירה.

איציק שלומוביץ, מנכ"ל עטרת ביטוח און ליין בעפולה: "במקרה אסון כדוגמת, רעידת אדמה או שריפה, התפוצצות, נזקי מים ונזק בזדון מצבו של בעל נכס שרכש ביטוח יאפשר לו להשיב את המצב לקדמותו לעומת  מי שנמנע מרכישת ביטוח.

דברים חשובים נוספים שצריך לתת עליהם את הדעת כאשר רוכשים ביטוח:

  • יחסי שוכר ומשכיר ולהיפך. ב. ביטוח לאופניים חשמליים ביטוח רכוש וצד ג'. ביטוח לתכשיטים וחפצי אומנות. ד. ביטוח לבריכת שחיה ביטוח רכוש וצד ג' ה. ביטוח לאופניים שעלותם מעל 2,500 ₪. ה. ביטוח לכלי נשק ביטוח רכוש וצד ג'. ו. האם הדירה משמשת גם לצורכי עסק (משרד, מרפאה וכדומה).

אין אנו יודעים לצפות את העתיד אך חשוב שנהיה מוכנים לכל תרחיש וזאת על מנת שלא נאבד את הנכס היקר ביותר שעל רכישתו עבדנו שנים ארוכות".

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן