עצמאים? חובה עליכם להפריש כספים לפנסיה!

החל משנת 2017 כל עצמאי מחויב להפריש כספים לפנסית חובה, רק שלאחרונה עצמאים רבים קיבלו התראות מהמרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, על כך שלא הפרישו כספים, בואו נעשה לכם סדר!

בישראל קיימים למעלה מ-450 אלף עצמאים ובמסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית, כל עצמאי מחויב להפריש כספים לפנסיה חובה משנת 2017. במסגרת אותו החוק, קיבלו העצמאים הטבות שונות כגון: הורדת שיעורי מס בביטוח לאומי, אפשרות למשיכת כספים במקרה של אבטלה ועוד.

חוק זה בעצם מחייב את העצמאים לדאוג לעתידם שכן עד לפני שנתיים לא לכל העצמאים היתה קופת גמל, קרן פנסיה או פוליסת ביטוח לעצמאיים, אשר רכשו מרצונם החופשי. לעיתים מצב זה יכול היה להכניס את העצמאים לחובות אדירים שכן לא כולם הצליחו בעסק או לחילופין, שמרו כספים מהעסק לגיל הזקנה.

הסכום אותו נדרש עצמאי ע"פ חוק להפריש לחיסכון פנסיוני הוא 4.45% עד מחצית מהשכר הממוצע במשק ובנוסף 12.55% בגין החלק מעל מחצית השכר הממוצע במשק. יודגש כי מעל השכר הממוצע במשק אין חובת הפקדה! כך שהפקדת החובה המקסימאלית עומדת על 873 ₪ בחודש.
יש לזכור כי עצמאי המתפקד גם כשכיר, יבצע השלמה עד לגובה 873 ₪ לאחר הפרשת הכספים מתלוש השכר כשכיר.

עם המחויבות להפקדת כספים לפנסיה, הגיעו גם שורה של הטבות:

  1. הפחתת תשלומים לביטוח לאומי- הפחתת שיעור מיסוי של עד כ-60%, תלוי בגובה ההכנסה.
  2. הגדלת הטבות מס לקופת גמל- הגדלה של חצי אחוז בשיעור ההפקדות לקופות גמל
  3. הגדלת הטבות מס לקרן השתלמות- עצמאי יוכל להפקיד עד 4.5% מהכנסתו לקרן ההשתלמות ולהיות זכאי להטבות מס ללא תלות בהפקדה של 2.5% נוספים.
  4. אבטלה- בעת מצב אבטלה, יוכל העצמאי למשוך חלק מהכספים הפנסיוניים.

איציק שלומוביץ, מנכ"ל עטרת ביטוח און ליין בעפולה: "חוק זה הינו חשוב וקריטי עבור אוכלוסיית העצמאים שלעיתים יכולים להיקלע למשבר כלכלי בעקבות נפילת העסק ולהישאר חסרי כל. החוק חוקק במטרה להבטיח את עתידם ועתיד משפחתם ועל כן חשוב מאוד למלא אחר הוראות החוק ולהפקיד כספים לפנסיה בהתאם להכנסות העסק".

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן