רכשתם פוליסת ביטוח חיים? כדאי שתבדקו שהיא באמת עונה לצרכים שלכם!

ביטוח חיים הוא ביטוח חשוב מאוד ועל זה אין מחלוקת, אבל על פי מחקרים שנעשו, התגלתה העובדה כי אנשים משלמים המון כספים שהם לא באמת צריכים על פוליסה זו משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא הפחד והרתיעה מהתעסקות במחשבות על חלילה מוות והשנייה היא חוסר ידע והבנה בתחום

ביטוח חיים מוגדר כתוכנית ביטוח אשר מיועדת להבטיח שאם חלילה, אחד מראשי המשפחה הולך לעולמו, יורשיו יוכלו לקבל פיצוי שיאפשר להם להמשיך לחיות באותה רמת חיים בה חיו לפני מותו.
יש מגוון ביטוחי חיים, כאשר הפופולריים ביותר הם ביטוח משכנתא וביטוח להבטחת המשכיות כלכלית למשפחת המבוטח. הרכב ביטוח זה נשען על שני אלמנטים חשובים במיוחד והם: בכמה אדם מעריך את עצמו וכמה כספים הוא רוצה שיישאר למשפחתו לאחר מותו.
ישנם מקרים בהם אנשים מעריכים את עצמם בשווי גבוה מאוד, מה שכמובן מייקר את עלות הפוליסה.

על מנת להשקיע בביטוח החיים סכום שיאפשר למשפחה לחיות ברמת חיים זהה לזו הנוכחית, על המבוטח להתחשב בקריטריונים הבאים:
• גיל בעת החתימה על פוליסת הביטוח – ככל שאנחנו מבוגרים יותר, התשלום על ביטוח החיים הולך ועולה. מומלץ לעשות ביטוח חיים בגיל כמה שיותר צעיר וכשבריאותנו איתנה, במקרה שהמצב הרפואי ישתנה לרעה – חברת הביטוח לא תוכל להרע את התנאים.
• סטטוס – רווקים יהיו זכאים לכיסוי ביטוחי יחסית נמוך, שכן אין להם בני זוג ו/או שארים אשר תלויים בהכנסתם לשם קיום ושמירה על איכות חיים ראויה. לעומת זאת, נשואים בלי ובעיקר עם ילדים, יוכלו לקבל כיסוי ביטוחי רחב יותר, שכן הם אחראים לפרנסתה של משפחה.
• הון עצמי – אדם שיש ברשותו עתודות כספיות פנויות (הכנסה שלא תלויה בעבודה כגון ירושה) הוא אדם שלא זקוק לביטוח חיים ואם כן, תותאם לו תוכנית מצומצמת שתשרת אותו במצבי קיצון. לעומת זאת, אנשים ללא הון עצמי, כדאי שיבטחו את עצמם ועתיד משפחתם.
קצבת שארים מפנסיה – למרבית האוכלוסייה יש קרן פנסיה במסגרת מקום עבודתם. קרן פנסיה זאת מבטיחה קצבת שארים במקרה מוות, חס וחלילה. קצבה זו משולמת מדי חודש לשאירים. על מנת להחליט איזה סכום להשקיע בביטוח החיים חשוב לקחת בחשבון גם את ההכנסה של קצבה זו.

את סכום הביטוח יש לקבוע ע"פ שלושה קריטריונים:
• מספר השנים שנותרו למבוטח עד היציאה לפנסיה.
• מספר הנפשות הנסמכות על ההכנסה ולכמה שנים הם יזדקקו לה.
• מהו סכום ההוצאות החודשי בממוצע אשר יאפשר למשפחתה לשמור על רמת החיים.

איציק שלומוביץ, מנכ"ל עטרת ביטוח און ליין בעפולה: ישנם מספר כללי מפתח לבדיקת פוליסת ביטוח בחיים ואני ממליץ לבדוק כל מספר שנים אם הסכום שאתם משקיעים בביטוח אכן מתאים לצרכים שלכם.
בדקו מי המוטבים הרשומים ומדי פעם האם קיימת אפשרות להוזיל את עלויות הריסק ברכישת ריסק אחר. בדקו את הצהרת הבריאות שלכם והתעקשו לקבל פוליסת ביטוח חיים עם הנחה לכל החיים!".

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן