אתם לקראת פרישה? הדברים החשובים באמת שעליכם לדעת!

בשעה טובה הגעתם לגיל הפרישה מהעבודה, אם עוד לא התחלתם לתכנן פרישה לפנסיה…עכשיו זה בדיוק הזמן! בכל שנה כ-70 אלף נשים וגברים פורשים מעבודה ויוצאים לגמלאות. היציאה לגמלאות מחייבת את הפורשים להתכונן לשינוי משמעותי בהכנסתם השוטפת, עליכם לקחת בחשבון את עליית תוחלת החיים ולחשוב לפחות 25 שנים קדימה

פרישה לגמלאות היא מאורע חשוב בחייו של כל ישראלי. זהו סמל לסיום השנים הארוכות של שגרת העבודה היום-יומית, ותחילת השנים השלוות בהן יש זמן ליהנות מהמשפחה ולהתמסר לתחביבים ולכל הדברים המהנים שרציתם להגיע אליהם כל השנים. כדי שתוכלו באמת ליהנות מהשנים היפות שאחרי הפרישה מהעבודה, מומלץ מאוד לבדוק ולהבין כמה כספים מגיעים לכם, ואיך לבצע תכנון פרישה בהתחשב בחוקי המס המאפשרים לכם להגדיל את הכנסותיכם נטו ויעניקו לכם רווחה כלכלית.

איציק שלומוביץ, הבעלים של עטרת ביטוח און ליין בעפולה, ממליץ על הצעדים הראשונים לתכנון הפרישה:

  1. הדבר הראשון שיש לעשות לפני פרישה לגמלאות הוא סגירת כל הקצוות מול המעסיק הנוכחי והמעסיקים הקודמים. שבו עם יועץ פנסיוני מטעמו או מטעמכם, ואספו את כל המסמכים שחשוב שיהיו לכם לטובת קבלת כל הכספים המגיעים לכם. חשוב במיוחד לקבל מהמעסיק הנוכחי ומהמעסיקים הקודמים את כל טופסי 161 (הודעה על פרישה מעבודה), אישורים שהועברו והתקבלו ממס הכנסה במהלך שנות העבודה וכן אישורי הפסקת עבודה ממעסיקים קודמים.
  2. בעזרת היועץ הפנסיוני, עליכם לבחור את המסלול שישפיע על גובה קצבת הזקנה. קיימים מספר מסלולים והבחירה תשפיע על קבלת הכספים למוטבים וליורשים.
  3. חשוב לשים לב כי מס הכנסה הוא גורם חשוב שעמו תצטרכו להתנהל כחלק מתהליך הפרישה לפנסיה ותחילת שנות הגמלאות.
  4. בחנו את תיק הנכסים הפנסיונים שלכם הכולל פיצויים ותגמולים והחליטו כיצד אתם רוצים למשוך את כספכם, כהון או כקצבה או שילוב בניהם.
  5. זכרו, מאחר והתכנון הפנסיוני נערך טרם הפרישה לגמלאות, יש לבחון את הכנסותיכם ונכסיכם אל מול ההתחייבויות הקיימות והעתידיות. יש לשרטט תכנית תזרים מזומנים שתשלב בין כל אלה באופן מיטבי. עליכם לקבוע יעדים לצרכים עתידיים, כדוגמת: שמחות, רכישת דירה לילדים ונכדים, רכישת רכב, לימודים גבוהים לנכדים וכו', ולשמור חסכונות לטובת הוצאות בלתי צפויות, כדוגמת: טיפולי שיניים, הוצאה לצורך טיפול סיעודי והוצאות רפואיות נוספות.

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן