מיליון שקל בייבי, שיהיה במזל! אז כמה עולה לגדל ילד בישראל ומתי כדאי לפתוח עבורו תכנית חסכון?

אם בעבר זוגות לא חשבו פעמיים לפני שהביאו ילדים לעולם ואם כבר חשבו אז הדילמה הייתה בעיקר רגשית, היום יוקר המחיה לא מאפשר את הרחבת המשפחה בלי לחשוב על ההיבטים הפיננסיים. אז כמה תוציאו על ילד עד גיל 18? ובאיזה שלב כדאי להתחיל לחסוך עבורו בקופת חסכון?

נולד לכם תינוק או תינוקת? מזל טוב!, באופן טבעי הורים טריים חושבים רחוק מאד ומתחילים לתכנן את עתידו של התינוק מהרגע שנולד. אבל בפועל כמה עולה לגדל ילד עד גיל 18?

עד גיל 18 בממוצע, יוציאו ההורים על כל ילד חצי מיליון שקלים ומעלה, כאשר מדובר רק על צרכים בסיסיים והכרחיים, כגון: מסגרת חינוכית, מזון, חשמל, טואליטיקה, ביגוד, ציוד חינוכי, חוגים, סלולרי, דמי כיס, אירועים, כשהסכום לא כולל נסיעות לחו"ל ומותרות. חשוב להדגיש כי ההוצאות משתנות בהתאם לתקופות הגיל של הילד, תינוק לדוגמא מצריך הוצאות גבוהות יותר מאשר ילד מתבגר, זאת בעיקר בשל המסגרת הצמודה והציוד הנדרש להתפתחותו.

מיד בהגיעו של הילד לגיל 18 מתחילים כבר לחשוב על טיול אחרי צבא, לימודים באוניברסיטה, חתונה ואפילו עזרה בקניית דירה או רכב נלקחים בחשבון. לצורך כך ממהרים ההורים לפתוח תכנית חיסכון לילדים כבר שהם נולדים, שיקול חכם והגיוני, אך רוב ההורים אינם יודעים איזו תכנית לפתוח וכיצד.

השאלות שעולות הן: האם כדאי לבחור בתכנית חיסכון בבנק? האם לחסוך באמצעות הפקדה חודשית לקרן נאמנות או לפוליסת ביטוח?

איציק שלומוביץ, מנכ"ל עטרת ביטוח און ליין בעפולה, מסביר מדוע עדיף לחסוך את כספי הילדים בפוליסת ביטוח: "חסכון לילד זוהי השקעה לטווח ארוך שתתבסס לרוב על הפרשת סכומים חודשיים קטנים יחסית (200 עד 250 שקלים) לכל ילד, לאורך תקופת החיסכון ויפה שעה אחת קודם. אנו ממליצים לפתוח קופת חסכון כבר עם בואו לעולם. חברות הביטוח משקיעות את כספי פוליסות החיסכון לא רק בשוק ההון הסולידי, אלא גם במוצרים לא סחירים כמו נדל"ן ותשתיות ועל כן התשואה תהיה גדולה יותר. כמו כן, קיימת נזילות כספים שאפשר למשוך בכל נקודת זמן. יתרון בולט נוסף הוא הגמישות בפוליסות חסכון, ניתן לשנות את גובה ההפקדות, להשהות את ההפקדות ללא מגבלת זמן וכמובן להפקיד סכומים חד פעמיים מתי שרק רוצים ".

חיסכון שמגשים חלומות, להלן דוגמא:

חיסכון ל -15 שנה בהשקעה של 200 ₪ לחודש:

ללא ריבית 36,000 ₪
3% ריבית שנתית 45,508 ש"ח
4% ריבית שנתית 49,382 ש"ח
5% ריבית שנתית 53,680 ש"ח

לבדיקת הפוליסות שקיימות על שמכם, לחצו: https://www.ateret.co.il/

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן