כאילו לא מספיק שחליתם בסרטן!

חליתם במחלה הארורה, נאבקתם, התייסרתם, עברתם טיפולים קשים והחלמתם, כאילו שכל זה לא מספיק…היום אתם לא תוכלו לקבל משכנתא. למרות התיקון בחוק, חברות הביטוח מסרבות לעשות ביטוח משכנתא לחולים במחלות קשות המבקשים לרכוש דירה

כידוע, אחד מתנאי הסף לקבלת משכנתא אותו דורש הבנק, הוא רכישת פוליסת ביטוח חיים עבור הלווים למקרה של חלילה מוות ואי עמידה בתשלומים. כידוע, ביטוח חיים למשכנתא עומד על כמה מאות שקלים בשנה, ואלפים רבים לכל אורך חיי ההלוואה.

הוראה להוזלה בתעריפי ביטוח החיים ובכללם גם ביטוח חיים למשכנתא, התקבלה מהממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון וזאת לאור העלייה בתוחלת החיים, ההתקדמות הרפואית ושיפור איכות החיים בגיל המבוגר, אלא שהוראה זו אינה מיטבה עם האוכלוסייה המחלימה ממחלת הסרטן.

כדי להצטרף לפוליסת ביטוח חיים על המבוטח לחתום על הצהרה בדבר מצבו הרפואי. ככל שלמבוטח הפוטנציאלי יש בעיה רפואית, חברת הביטוח יכולה לקבוע כי במקרה שבמוות נובע מאותן בעיות רפואיות הביטוח לא יחול, וכן היא עשויה לייקר את הפרמיה. אנשים שסובלים ממחלות קשות כמו גידולי סרטן, או מחלות לב ואפילו שהבריאו מהן, עלולים להיות מסורבים ע"י חברת הביטוח.

חשוב לזכור, מחלת הסרטן היא ללא ספק נפוצה וקשה אך יחד עם זאת היכולות הרפואיות להתמודדות עימה מתקדמות ומובילות להארכת החיים.

חוק אותו יזמו ח"כ קארין אלהרר וח"כ משה גפני, קובע שאנשים עם מוגבלות מקצרת חיים, יכולים כיום לרכוש ביטוח חיים למשכנתא לצורך רכישת דירה בהתאם לסעיפים המפורטים בחוק אך לצערנו, לא כל חברות הביטוח נותנות מענה לסוגיה למרות הידיעה כי חברה שתפעל בניגוד לחוק, צפויה לקנסות כבדים.

איציק שלומוביץ, בעלים ומנכ"ל עטרת סוכנות לביטוח און ליין בעפולה: "לצערי, לא כל חברות הביטוח אימצו את החוק ועדיין לא מאפשרות פוליסת ביטוח משכנתא לאנשים שהחלימו ממחלות קשות. אצלנו בעטרת סוכנות לביטוח און ליין, אנו מציעים מגוון פתרונות בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח שכן אוכפות את החוק ומאפשרות לאנשים אלה להתחיל בחיים חדשים".

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן