טעויות שאנשים עושים בניהול חיסכון הפנסיה

איציק שלומוביץ: "אנשים רבים לא בודקים את החיסכון הפנסיוני מחוסר הבנה וידע…טעויות שעלולות לעלות לאזרח הפשוט המון כסף"

חלק גדול באוכלוסייה לא מודע לחשיבות החיסכון לפנסיה ומעטים בלבד משקיעים בו מחשבה מספקת כיצד עליהם להפקיד לפנסיה וכיצד תשפיע עליהם בעתיד בחירת מסלול השקעה. כיצד נמקסם את החיסכון הפנסיוני ולא נישען על קצבה קטנה בעוד כמה עשורים? איך נהפוך לצרכנים פיננסים חכמים יותר? כמה כסף דרוש שנחסוך כל חודש על מנת שנזדקן בכבוד? איך נדע לבחור מסלול פנסיה נכון עבורנו?

איציק שלומוביץ, בעלים ומנכ"ל בחברת "עטרת ביטוח און-ליין" עפולה, ריכז עבורנו מספר טיפים:

*בדקו כמה כסף אתם משלמים על דמי ניהול הפנסיה שלכם- בדקו שדמי הניהול לא משתנים מעת לעת, בדקו שאין לכם תוספת דמי ניהול ללא ידיעתכם וזכרו כי אם הגוף המבטח העלה את דמי הניהול ללא ידיעתכם, יש באפשרותכם לקבל את ההפרשים בחזרה.

*השתדלו לחסוך בהוצאות חודשיות והעבירו את החיסכון לפנסיה– יש המון הוצאות חודשיות מיותרות שאם תחשבו על כל הוצאה כזאת שוב, תגלו שאתם יכולים להסתדר מצוין גם בלעדיהן. זכרו! עדיף לחסוך כמה שיותר מוקדם ומגיל צעיר על מנת שתוכלו ליהנות מקצבה טובה ומספקת יותר בעת זקנה.

*יש לכם במסגרת מקום העבודה קרן השתלמות? התייחסו אליה כאילו הייתה קרן פנסיה-חשוב לציין כי כל הכספים בקרן פטורים ממס וכל הפקדה לקרן השתלמות תהפוך מידית לנזילה בתום תקופה מסוימת וכך קורה שבגיל הפרישה, יצטברו כספים רבים גם בקרן השתלמות. כספים אלה ניתנים למשיכה בפנסיה בסכום חודשי קבוע.

*עשו בדק בית על מנת לדעת היכן נמצאים החסכונות שלכם בכל עת- אני יודע שזה נשמע מוזר, אך חלק גדול מציבור החוסכים לפנסיה לא יודעים היכן נמצאים הכספים שלהם! כיום קיימות תוכניות בחברות הביטוח המאפשרות לרכז את כל תוכניות הביטוח וקופות הגמל תחת תוכנית אחת ולשמור על כל התנאים שקיימים לכל תוכנית.

*הגדילו את ההפקדות במשך השנים! – אמנם ככל שמתחילים לחסוך לפנסיה בגיל מוקדם כך החיסכון הפנסיוני עובד למעננו אך גם במהלך השנים נדרש להגדיל את ההפקדות לקרן הפנסיה במידה ושכרנו גדל עם השנים.

*אל תתפתו ותחכו עם משיכת הכספים עד לגיל הפרישה- אמנם זה נשמע ברור, אבל חוסכים רבים מסתכלים על קרן הפנסיה כתכנית חסכון ומושכים את הכספים בהזדמנות הראשונה שעומדת בפניהם. משיכת כספים לפני היציאה לפנסיה חייבת במס של לא פחות מ- 35% ומשיכה של הפיצויים לפני גיל הפרישה יכולה להקטין את פנסיית הזקנה ביותר מ- 40%.

צור קשר

מידע נוסף

עקבו אחרינו

סרטון השבוע

לפרטים נוספים חייגו
דילוג לתוכן